- när bloggen och verkligheten blir ett

Det här är läskigt.
RIKTIGT läskigt.

Imorse hittade mamma en påse i brevlådan.
I påsen låg en svart, fyrkantig väska.
I väskan låg ett objektiv till min nya kamera.

"Vem tusan lägger ett objektiv till MIG i min brevlåda?", var väl första tanken. Sen fick jag en liten, liten aning, som visade sig vara rätt.

Jag slog på datorn. Loggade in på bloggen (min "riktiga" alltså). Hade fått en kommentar, och i e-mail-fältet stod det:
"Var först med att kolla posten imorgon! En liten inflyttningspresent till det nya "huset" :)"
Nya kamerahuset, syftade skribenten på. Så. Jag har alltså fått eller fått låna (jag vet inte?) ett objektiv. Av en människa jag inte har en aning om vem det är, mer än att han bor här i stan och brukar kommentera på min blogg.

Det är ju helt stört! Varför skulle någon söka upp mitt hus och lägga ett objektiv som är värt 5000 kr i min brevlåda? Vad vill han mig? För det måste ju finnas något syfte med det hela?

Alltså, shit. Jag är rädd. Självklart är det skitkul att bara få ett objektiv sådär (ett macro!! Jag som alltid har velat ha ett sånt), men det är ju samtidigt för jäkla läskigt. Vem är människan?

Det känns helt overkligt. Man börjar ju fundera lite på det här med bloggar och sånt. Tänk att det finns så pass många som vet vem jag är, hur jag ser ut, hur jag är som person, vad jag gillar och inte gillar osv i all oändlighet, men jag vet inte ett skit om vilka de är.
Den tanken är riktigt skrämmande. Och bara tanken på att jag har lämnat ut tillräckligt mycket information för att folk lätt ska kuna ta reda på var jag bor är inte direkt roande.

Vad fan ska jag göra? Vad gör man i en sån här situation?

Kommentarer
Postat av: Joanna

gud vad läskigt! jag brukar oxå få en sånn där dunk-dunk-känslai hjärtat när man ba "shit va fan gör jag? ALLA kan ju se det här!".

glad midsommar på dig! :)

2009-06-19 @ 13:34:06
URL: http://livetsomjoanna.blogg.se/
Postat av: F

haha fett sjukt! :o

ingen aning om vad man ska göra faktiskt.

kram <3

2009-06-24 @ 21:11:25
URL: http://keepmysecrett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0