- man läser fan inte folks dagböcker

H E L V E T E
Fan jävla helvetes jävla skit!!
Det här händer ju bara inte.

Jag fick någon sjuk tanke igårkväll när jag skulle sova, och jag kände att jag var tvungen att skriva ner den någonstans. Det fick bli dagboken, som jag inte har skrivit i sedan mars, tror jag.

När jag ska bläddra fram en tom sida ser jag något skrivet med blyerts. Jag har aldrig skrivit någonting med blyerts i dagboken. Bara olikfärgade pennor, sådana som jag har en miljon av.
Jag bläddrar snabbt fram till blyertssidan och ser till min förvåning (och STORA förfäran) att det är min syster som har skrivit. MIN SYSTER.
Jag blev helt... jag vet inte vad det var för känsla. Tom, men samtidigt väldigt känslofull. Jag vet i alla fall att jag grät, lyssnade på onödigt hög musik i hörlurarna, kurade ihop mig i sängen och sms:ade en kompis. Hon är för bra (trots att hon tycker att jag "borde prata med någon").

Hon har alltså läst min dagbok. MIN dagbok. Som är HEMLIG. Helvete också!!
Jag är inte säker på hur mycket jag har skrivit om i den (och jag orkar definitivt inte med att ta reda på det. Ångest bara av tanken), men det är garanterat jag-är-så-fet-måste-gå-ner-i-vikt och kalorisnack i den. Fan fan fan.

Hon hade citerat en låttextrad som jag tydligen hade skrivit ner och så hade hon skrivit att jag hade fel. Och att hon var orolig (jag hade tydligen skrivit något om att mamma skulle bli orolig, antar jag).

Jag har inte en aning om när hon gjorde det här. Kan ha varit mer än tre månader sedan?

Jag låtsas som att jag inte har sett det.


Men alltså... okej om hon hade hittat bloggen. Den är ju öppen och vem som helst kan läsa. Men en DAGBOK? Alla vet väl att folk uppenbarligen inte vill att andra ska läsa deras dagböcker.

Kommentarer
Postat av: F

oj stackare :(

stay strong <3

2009-06-23 @ 20:46:37
URL: http://keepmysecrett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0